طراحان اطلاعات و ارتباطات تارادیس
(با مسئولیت محدود)

021-88852556
021-88443943

برای دریافت مشاوره رایگان و یا سفارش محصولات و خدمات، با ما تماس بگیرید.

آیا طراحی سایت شما مشتری شما را فراری می دهد (بخش دوم)

;
<p>اگر فروشگاه آنلاین دارید، برای هر محصول داشتن یک صفحه که اطلاعات کامل و جامعی از آن را به همراه تصاویر مرتبط با محصول به نمایش گذارد، الزامی است. </p>

» آیا طراحی سایت شما مشتری شما را فراری می دهد (بخش دوم)

برای محصولات خود توضیحات و تصاویر کافی قرار دهید.

من می دانم که یک طراح وب سایت جدید از توصیه های ضد و نقیض در مورد طراحی بهترین وب سایت به ستوه آمده است. با این حال این مشاوره های متضاد جهت جذب کاربران اینترنتی که تنها چند لحظه وارد وب سایت شما می شوند تا محصول شما را خریداری کنند مفید هستند. شما می بایست محصولات خود را به طور واضح و با توضیحات صریح معرفی نمایید و از تصاویر جهت معرفی بهتر محصول خود بهره ببرید. و یا بخش هایی از محصول خود را به صورت تصویری (اگر نرم افزار هست) معرفی کنید.

بهترین راه حل برای این مطلب مشاهده یک صفحه از کتاب Amazon.com است. در این سایت، برای هر آیتم، لیستی از نتیجه جستجو را به نمایش گذاشته می شود (آمازون محصولات بیشماری دارد که تمام آنها یک صفحه ساده معرفی محصول دارند). برای هر محصول معمولا یک شرح مختصر محصول، یک تصویر کوچک، مبلغ و لینکی برای خرید آن قرار دارد. اگر شرح مختصر ارائه شده شما را جذب کند شما می توانید روی لینک ارائه شده کلیک کنید و توضیحات بیشتری در مورد محصول مورد نظر دریافت کنید.

برای هر محصول داشتن یک صفحه که اطلاعات کامل و جامعی از آن را به همراه تصاویر مرتبط با محصول به نمایش گذارد، الزامی است. در صورت داشتن محصولات گران قیمت و یا محصولی که رقبای زیادی دارد این موضوع بیشتر مورد اهمیت قرار می گیرد. توضیحات بیشتر و تصاویر به معنی یک ارتباط نزدیکتر (محکم تر) با فروش آن محصول است. مشتریان بالقوه با مطالعه این اطلاعات تصمیم قطعی خود را برای خرید یا عدم خرید براحتی می گیرند. آنها اطلاعاتی که شما ارائه داده اید را با اطلاعاتی که رقیبان شما ارائه داده اند براحتی مقایسه می کنند و توضیحات کاملتر در معرفی قابلیت های ویژه محصول شما نقش مهمی دارد و کمک میکند تا خریدار انتخاب بهتری انجام دهد.

یک صفحه پر معنی و عمیق همراه با جزئیات محصول، تنها چیزی نیست که شما نیاز داشته باشید. شما می بایست لینک "خرید" و یا "سفارش" را در پایین و بالای صفحه خود قرار دهید. در صورتیکه صفحه شما طولانی باشد و نیاز به اسکرول کردن داشته باشید حتی شما می بایست این دو لینک را مابین اطلاعات ارائه شده قرار دهید. هیچ گاه کاربر سایت خود را مجبور نکنید تا برای ملاحظه لینک "خرید" و یا "سفارش" صفحه شما را اسکرول (در صفحه شما بالا و پایین برود) کند. ممکن است شما زحمت زیادی بابت تهیه مطالبی که برای یک محصول ارائه داده اید کشیده باشید ولی کاربر خود را مجبور به خواندن این مطالب نکنید. برخی از کاربران براحتی با دریافت برخی از اطلاعات متقاعد به خرید می شوند و یا قبلا متقاعد شده و برای خرید به این صفحه رجوع کرده اند. لذا نیازی نیست زمانی اضافه ای را جهت اسکرول کردن مطالب شما صرف کنند که گاهی این موضوع، منجر به انصراف آنها نیز می گردد.

مقاله مرتبط : آیا طراحی سایت شما مشتری را فراری می دهد (بخش اول)