طراحان اطلاعات و ارتباطات تارادیس
(با مسئولیت محدود)

021-88852556
021-88443943

برای دریافت مشاوره رایگان و یا سفارش محصولات و خدمات، با ما تماس بگیرید.

SERP ها و اهمیت آن در سئو

;
<p>
</p><p>
</p><p>SERP مخفف عبارات یا کلمات Search Engine Result Page  به معنای صفحه نتایج موتور های جستجو در هنگام جستجوی یک عبارت گفته می‌شود. در اصل به صفحه نتایج حاصل از جستجو SERP گفته می‌شود.نتایجی که در هنگام جستجوی یک عبارت  در صفحه موتور جستجو  نمایش داده می‌شود همیشه یکسان نیستند و در حال تغییرند. دلیل این مورد به خاطر تغییرات در الگوریتم، به وجود آمدن صفحات و سایت های جدید، رقابت موجود بین سایت ها و افت برخی از آن‌ها می تواند باشد. به عبارت دیگر نتایج به دست آمده از هر جستجو منحصربه‌فرد است، حتی در زمانی که جستجو برای یک کلمه کلیدی مشابه توسط دو فرد صورت ‌گیرد. زیرا موتورهای جستجو معیارهای فراتر از کلمات کلیدی را برای نمایش نتایج مرتبط تر به کار می‌گیرند. مثلاً مکان فیزیکی، تاریخچه مرورگر، علایق و حتی معانی کلمات کلیدی را مورد بررسی قرار می‌دهند.</p>

» SERP ها و اهمیت آن در سئو

SERP مخفف عبارات یا کلمات Search Engine Result Page  به معنای صفحه نتایج موتور های جستجو در هنگام جستجوی یک عبارت گفته می‌شود. در اصل به صفحه نتایج حاصل از جستجو SERP گفته می‌شود.
نتایجی که در هنگام جستجوی یک عبارت  در صفحه موتور جستجو  نمایش داده می‌شود همیشه یکسان نیستند و در حال تغییرند. دلیل این مورد به خاطر تغییرات در الگوریتم، به وجود آمدن صفحات و سایت های جدید، رقابت موجود بین سایت ها و افت برخی از آن‌ها می تواند باشد. به عبارت دیگر نتایج به دست آمده از هر جستجو منحصربه‌فرد است، حتی در زمانی که جستجو برای یک کلمه کلیدی مشابه توسط دو فرد صورت ‌گیرد. زیرا موتورهای جستجو معیارهای فراتر از کلمات کلیدی را برای نمایش نتایج مرتبط تر به کار می‌گیرند. مثلاً مکان فیزیکی، تاریخچه مرورگر، علایق و حتی معانی کلمات کلیدی را مورد بررسی قرار می‌دهند.
به صورت کلی در صفحه نتایج گوگل علاوه بر نمایش نتایج طبیعی لیست سایت ها ، قسمتی برای نمایش تبلیغات متنی در نظر گرفته شده است.موضوع تبلیغات بستگی به کلمه کلیدی جست‌وجو شده توسط کاربر دارد.

اهمیت Serp در سئو
با توجه به جدال سختی که برای قرار گرفتن در صفحات و رتبه‌های اول موتور های جستجو حاکم است، و آمار های موجود حکایت از این دارد که بیش از 90 درصد کاربران فقط صفحه اول موتور جستجو را بررسی می‌کنند و هیچ کاه به صفحه ی دوم نتایج رجوع نمی‌کنند .می‌توان پی برد که صفحه اول نتایج جستجو از اهمیت ویژه و فوق‌العاده‌ای برخوردار است به طوری که قرارگیری در صفحه اول نتایج موفقیت یک شرکت را می‌تواند تضمین نماید.

راهکار های برای بهبود serp

زمانی که بحث از بهبود صفحه نتایج موتور جستجو به میان می‌آید ، می‌توان به تولید محتوای باکیفیت همراه با راهبُرد صحیح در انتخاب کلمات کلیدی را بسیار موثر دانست.در اولین مرحله باید رقبای خود را شناسایی کنیم.برای بررسی و شناخت رقبا باید موارد زیر را در نظر بگیریم:


  • تعیین کلمات کلیدی با بیش‌ترین اهمیت معمولاً تک کلمه‌ای با رقابت سنگین
  • موقعیت serp رقبا برای مجموعه‌ای از کلمات کلیدی برای شناسایی نقاط ضعف و قوت
  • کلمات کلیدی تک سیلابی و چند سیلابی بهترین راهبُرد انتخاب کلمات است که رقبا در آن ضعیف هستند
  • استفاده از کلمات کلیدی ترکیبی راهبُرد مناسب تا رسیدن به کلمات کلیدی اصلی
  • محبوبیت در شبکه های اجتماعی
  • کیفیت لینک های دریافتی
  • اطلاعاتی درباره ترافیک داده ها،سرعت بارگذاری سایت و…

به SERP باید اهمیت داد و تا آنجا که ممکن است بر روی کلمات کلیدی حیاتی تر ، رتبه های بالاتری در موتورهای جستجو کسب کرد . فراموش نکنید SERP  و SEO  دو چیز متفاوت هستند ولی SERP زیر مجموعه SEO میباشد.